bato-adv

آموزش پخت شیره سیب، یک صبحانه خوشمزه و مقوی 

آموزش پخت شیره سیب، یک صبحانه خوشمزه و مقوی 
شیره سیب همان شهد غلیظ شده و قوام آمده سیب است که بسیار خوشمزه و مقوی است و شیرینی طبیعی دارد و برای وعده صبحانه یا میان‌وعده مناسب است.

فراروـ  شیره‌ها را معمولا با میوه‌هایی مانند انگور، توت و انجیر تهیه می‌کنند. شیره از آنجا که دارای قند و شیرینی طبیعی است و هیچ نوع شکری در فرآیند پخت آن اضافه نمی‌شود، بسیار سالم و مقوی هستند و افرادی که منع مصرف قند و شیرینی‌های مصنوعی دارند، می‌توانند با خیال راحت از آن‌ها به عنوان مربا یا یک صبحانه شیرین استفاده کنند. جالب است اگر بدانید که با میوه سیب هم می‌توانید یک شیره خوشمزه و مقوی تهیه کنید که هم به عنوان مربا همراه با کره مصرف دارد و هم می‌توانید از آن برای تزیین انواع کیک‌ها، فیلینگ و یا دسر استفاده کنید. شاید به ظاهر درست کردن شیره سیب کار سختی باشد، اما به شما اطمینان می‌دهیم که کار بسیار ساده‌ای در پیش دارید، کافی است دست به کار شوید و در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

مواد لازم

سیب: ۲ کیلو
چوب دارچین: ۱ عدد
آب: به مقدار لازم

طرز تهیه

شیره سیب

برای پخت شیره سیب ابتدا سیب‌ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هسته‌های سیب را بیرون بیاورید. حالا سیب‌ها را داخل یک قابلمه مناسب و گود بریزید و چوب دارچین را داخل آن بیاندازید. حالا آب را به قابلمه اضافه کنید و تا جایی بریزید که کاملا روی سیب‌ها را بگیرد. قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت را متوسط کنید تا سیب‌ها کم کم بپزند. بعد از اینکه سیب پخت، اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید سیب‌ها کاملا خنک شوند. چوب دارچین را جدا کنید و حالا سیب‌ها را داخل پارچ مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس شوند؛ سپس سیب میکس شده را از توری خیلی ریز یا پارچه نازک بگذرانید و حسابی فشار بدهید تا آب خالص سیب خارج شود و تفاله‌های سیب داخل چارچه بماند.

در مرحله بعد آب صاف سیب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید. حتما در این مرحله کف‌های روی قابلمه را بردارید. بعد از اینکه کف‌ها را جدا کردید و آب سیب جوش آمد، حرارت اجاق گاز را کم کنید و دیگر کاری به کارش نداشته باشید. اجازه بدهید عصاره سیب به مدت حدودا ۲ ساعت بجوشد و غلیظ شود. بعد از این مدت یک قاشق غذاخوری از عصاره سیب را داخل یک نعلبکی بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود، وقتی خنک شد و متوجه شدید که به غلظت کافی رسیده است، اجاق گاز را خاموش کنید و بعد از اینکه شیره سیب آماده شده خنک شد، آن را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و در جای خنک نگهداری کنید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین